شمع ويرانه
‌‌

شبي ياد دارم كه چشمم نخفت
شنيدم كه پروانه با شمع گفت
كه من عاشقم گر بسوزم رواست
تو را گريه و سوز باري چراست
بگفت اي هوادار مسكين من
برفت انگبين يار شيرين من
چو شيريني از من به در مي‌رود
چو فرهادم آتش به سر مي‌رود
همي گفت و هر لحظه سيلاب درد
فرو مي‌دويدش به رخسار زرد
كه اي مدعي عشق كار تو نيست
كه نه صبر داري، نه ياراي ايست
تو بگريزي از پيش يك شعله خام
من استاده‌ام تا بسوزم تمام
مبين تابش و مجلس افروزيم
تبش بين و سيلاب دلسوزيم
چو سعدي كه بيرونش افروختست
ورش اندرون بنگري سوختست
تو را آتش عشق اگر پر بسوخت
مرا بين كه از پاي تا سر بسوخت
همه شب دراين گفتگو بود شمع
به ديدار او وقت اصحاب جمع
نرفته ز شب همچنان بهره‌اي
كه ناگه بكشتش پري چهره‌اي
همي گفت و مي‌رفت دودش به سر
كه اين است پايان عشق اي پسر
اگر عاشقي خواهي آموختن
به كشتن فرج يابي از سوختن
مكن گريه بر گور مقتول دوست
برو خرمي كن كه مقبول اوست
اگر عاشقي سر مشوي از مرض
چو سعدي فرو شوي دست از غرض
فدايي ندارد ز مقصود چنگ
وگر بر سرش تير بارند و سنگ
به دريا مرو گفتمت زينهار
وگر مي‌روي تن به طوفان سپار
‌‌
شعر: سعدي (بوستان- باب سوم- در عشق و مستي و شور)
با صداي محمد رضا شجريان
تنظيم: ؟؟؟؟
يادگاري (6)
در ساعت۱۲:۱۶ قبل‌ازظهر, Blogger سپار نوشته ...

این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

 
در ساعت۱۲:۲۷ قبل‌ازظهر, Blogger سپار نوشته ...

به به!!!!!
دستت درد نكنه.من از خيلي وقت پيش حدود 8 سال قبل به اين شعر علاقه داشتم.دل و هوشم رو صفا دادي.

 
در ساعت۱۲:۱۳ بعدازظهر, Blogger توسن نوشته ...

یه سوال بی ربط: چرا عنوان وبلاگت انگلیسیه؟؟ مشکل از قالبته؟؟

 
در ساعت۱۲:۱۴ بعدازظهر, Blogger توسن نوشته ...

یه سوال بی ربط: چرا عنوان وبلاگت انگلیسیه؟؟ مشکل از قالبته؟؟

 
در ساعت۱۲:۳۰ بعدازظهر, Blogger توسن نوشته ...

خدمت دوست عزیزم بائوباب عارضم که:
این وبلاگ رو ببین ، حتماً
http://www.parastood.com/
بخصوص قالبش رو.این یه وبلاگ قدیمیه.
تازه هم آبی میشه هم صورتی!!!!

دیدیش؟

 
در ساعت۵:۳۷ بعدازظهر, Blogger توسن نوشته ...

اون وبلاگ که برات آدرسشو گذاشتم دقیقاً از همین قالب استفاده کرده. گفتم شاید فارسی شدش موجود باشه که اینقدر به خودت سختی ندی!!!
بعدشم مهلت بده من پست بذارم بعد نظر بذار برام!!
حال من هم خوبه و به این زودیا رفتنی نیستم.
در پناه حق

 

ارسال یک نظر

منو
آواي دل
Your Browser doesn't Have Special Plugins...Please Use IE or FireFox or Opera
ياران
امکانات
لینکها در صفحه جدید
تشکر


کليه حقوق محفوظ است