!!! سوتفاوت
‌‌‌
سلام. راستش چيزهاي ديگري رو آماده كرده بودم كه توي وبلاگ بگذارم . اما بعد ، ياد خاطره اي افتادم كه گفتم بدك نيست ، به شما هم بگم.

قضيه از اين قراره كه دوستان نزديك من مي دونن كه من چند وقتيه به دنبال يك هدفون كوچولوي !!! خوب يا به قول فرنگي earphone مي گردم . منظورم ، اين هدفونهايي هست كه توي گوش قرار مي گيره و موقع استفاده توي خيابان و ... هم تابلو نيست . توي اينترنت هم گشته بودم و ريويو Review هم خونده بودم و يك هدفون خيلي خوب پيدا كرده بودم . اسمش هم بود Sennheiser MX 500 . قيمتش هم تقريبا مناسب بود . نزديك به 25 دلار . چند مدل سوني هم ديده بودم ، كه خيلي خوب بودن و حدس مي زدم كه بشه توي نمايندگي سوني ، توي ايران پيداش كرد . بماند كه ، وقتي رفتم نمايندگي مركزي سوني ، طرف يه هدفون سوني چيني جلوم گذاشت و گفت همينو داريم .

داشتم مي گفتم كه مدتها بود دنبال هدفون ميگشتم و بيشتر توي مجتمع پايتخت توي ميرداماد ، دنبالش بودم . چون اونجا تنوع اجناس زياده . (عجب تبليغي كردم ها !!! )

تا اينكه ، تقريبا 45 روز پيش ، براي خريدن موبايل براي يكي از دوستانم ، رفتيم جمهوري . برادر من هم از سر كار اومد و ما سه نفري ، بعد از خريدن موبايل قرار شد ، حالا كه اومديم يه چرخي هم توي بازار بزنيم .
يه چند دقيقه اي گذشت و ما رسيديم به پاساژ حافظ . همون پاساژي كه روبروي پاساژ علاءالدينه .

اگر دوستان اونجاها رفته باشن و يادشون باشه ، يه مغازه اول پاساژ و سمت چپ پاساژ هست كه وسايل صوتي و تصويري مي فروشه . ما مي خواستيم بريم داخل پاساژ كه يه دفعه چشمم خورد به وسايل پشت ويترين مغازه . ديدم كه يك سري هدفونهاي Sennheiser بسيار حرفه اي پشت ويترينش گذاشته . از اين هدفونهايي كه كاملا گوش رو مي گيره و براي كارهاي ضبط حرفه اي ازش استفاده ميشه .
من به برادرم گفتم ، من ميرم داخل مغازه ، بپرسم هدفوني كه من مي خوام رو داره يا نه . رفتم تو و ديدم كه به ! رامبد شكرابي پشت دخل نشسته . البته فكر كنم صاحب مغازه هم خودش بود . القصه ، من هم اصلا به روي خودم نياوردم و درباره هدفوني كه مي خواستم ، يه مقدار گپ زديم .

... از اينجا تازه اصل خاطره شروع ميشه ...

تا اينكه من بهش گفتم كه من توي آمازون ، ديدم كه قيمت اين هدفون ، 25 دلاره . آقا ! يه دفعه ديدم كه اين بنده خدا همراه با اون رفيقش كه پشت سر من بود ، زدن زير خنده . اون هم از نوع قهقهه !!! از اينها منظورمه . :)) بعد به من گفت كه آمازون چيكار مي كردي ؟
آقا ! من هم كه توي اين مواقع ، دوزاريم ميشه 27 تومني ؛ نفهميدم اين بنده خدا ، چرا اين سوال رو پرسيد . يعني در اصل فهميدم ، ولي اشتباه فهميدم . حالا آخر ماجرا بهتون ميگم چرا اشتباه فهميدم .

القصه ! اين بنده خدا گفت كه من خودم ندارم ، بذار زنگ بزنم از يكي از دوستانم بپرسم . توي همين حين كه خواست زنگ بزنه ، چون من ديدم كه برادرم و اون دوستم ، بيرون مغازه منتظر من هستن ، رفتم و بهشون گفتم كه كار من چند دقيقه ديگه طول ميكشه و برگشتم داخل مغازه . آقا رامبد !! هم تلفنش تموم شد و به من گفت كه طرف ميگه من فقط سه تا از اين هدفون دارم و 37 هزار تومن قيمتشه .

من هم كه قيمت رو خيلي بالاتر از قيمت واقعي خود هدفون مي دونستم ، شروع كردم به صحبت كه بابا ! قيمت اين هدفون ماكزيمم 25 هزار تومنه ( با دلار هزار تومن) و نه 37 هزار تومن .
اين جمله رو كه گفتم يه دفعه ديدم به من گفتش كه شما كه خارج رفتيد !! بايد بدونيد كه قيمت هاي اونجا با اينجا فرق مي كنه و منِ دوزاري كج ، هم در حين گفتن اين جمله آقا رامبد ! توي اين فكر بودم كه اين بنده خدا براي چي داره ميگه من خارج بودم ؟!! و باز هم پيش خودم گفتم كه احتمالا خواسته هندونه بذاره زير بغلمون تا جنس رو بهمون گرون بده ! چون هيشكي اگه ندونه ، خودم مي دونم كه من شايد خارج زده باشم اما تا حالا خارج نرفتم :) !!!

هيچي ! قضيه تموم شد . من گفتم كه گرونه و اومدم پايم رو از مغازه بذارم بيرون ، ديدم اي بابا ! اينها دوباره شروع كردند به قهقهه زدن و من باز هم نفهميدم اينها براي چي خنديدند .
تا اينكه فرداي اون روز ، وقتي كه پشت كامپيوتر نشسته بودم و داشتم فكر مي كردم ، يه دفعه دوزاريم افتاد كه اي بابا ! من از آمازون چي توي ذهنم بوده و اون بنده خدا چي !!!
حالا ، هم خنگول بودن من سبب اين سوتفاهم شد و هم عدم اطلاع اون بنده خدا از آمازون !!!! شما چي فكر مي كنيد ؟!!

توضيح 1 : همونطوري كه دوستان مي دونن ، آمازون ، البته اوني كه منظور من بود !، يكي از بزرگترين سايتهاي فروش محصولات مختلف توي دنياست . شعبه هاي مختلفي در ژاپن ، آلمان ، انگلستان ، كانادا ، فرانسه و صد البته در آمريكا داره . از يخچال فريزر تا چكش و اره برقي ، كتاب و سي دي هاي صوتي و تصويري و مجلات و لوازم صوتي تصويري و كفش و اسباب بازي و جواهرات و خيلي چيزهاي ديگه توي اين وبسايت براي خريد و فروش وجود داره كه خودتون بهتره ببينيد . و يكي از بزرگترين مزيت هايش ، نظرهايي است كه كاربران پس از خريدن محصول ، در باره اون محصول ميدن و به قول معروف نمره ميدن . بديهي هست كه اين سايت هيچ گونه خدماتي به كشورهاي تحريم شده از سوي آمريكا ، من جمله ايران نمي ده و من شخصا ، براي ريويو خوندن درباره كتاب هاي كامپيوتري و گوش كردن تكه هايي از موسيقي متنهاي مورد علاقه ام از اين سايت استفاده مي كنم . و وقتي ديدم كه كاربران مختلف ، درباره اون كتاب و يا آهنگ نظر مساعدي دارن ، از جاي ديگه اون رو دانلود مي كنم .

توضيح 2 : اون اشتباهي كه قرار بود توضيح بدم ، اين بود كه من با يكي از دوستان فروشنده كه به دنياي اينترنت و البته آمازون !!! آشنا بود ، وقتي درباره قيمت توي آمازون صحبت مي كردم ، اين ايراد رو به من گرفت كه آمازون به دليل فروش آنلاين محصولات ، تخفيف هاي خيلي خوبي ميده و درست نيست كه ما قيمت هاي تخفيف داده شده آمازون رو به عنوان ملاك قيمت توي ايران در نظر بگيريم . (حرف حساب كه جواب نداره !!) و چون من قبلا سابقه بحث درباره قيمت هاي سايتهاي آنلاين رو با بقيه داشتم ، فكر كردم جنس و نوع خنده و سوال اين آقا رامبد ! كه " توي آمازون چيكار مي كردي " از جنس همون سوالهاست .


توضيح 3 : آمازوني كه آقا رامبد شكرابي منظورش بوده ، اگه اشتباه نكنم جزء يكي از زيباترين و بكرترين جنگلهاي دنياست كه در كشورهاي برزيل ، پرو ، كلمبيا ، اكوادور و ... مي باشد و من رو ياد يكي از كتابهاي ژول ورن كه اسمش يادم نيست ميندازه . اين هم لينكي كه اگه خواستيد تشريف ببريد اونجا ! بدونيد في !! چقدره .

توضيح 4 : دوستان ملا لغت ! احتمالا اگه رفتند توي سايت آمازون و اون هدفون رو ديدند ، لطفا به ما گير ندهند كه قيمت اين هدفون 20 دلاره و نه 25 دلار . چون اگر اشتباه نكنم قيمت اين هدفون رو من 2 ماه پيش كه ديده بودم 25 دلار بود .دقيقا يادم نيستش !!!
توضيح 5 : دوستان سايت ايران اكتور لطف كنند و تايتل صفحه آقاي شكرآبي رو يه نگاهي بيندازند . خداي ناكرده سوتفاوت !!! نشه .

والسلام .
يادگاري (2)
در ساعت۳:۳۵ بعدازظهر, Blogger بائوباب نوشته ...

سلام
بالاخره نمردم و يه دفعه بدون التماس يكي از اين بچه‌ها خودش به خودش مطلب نوشت.
چشمك جون دستت درد نكنه
2- اگه مي‌شه يه لطفي كن و اون اسمت رو از خارجكي به فارسي تبديل كن. مي‌بيني كه اسم خارجي فرمت صفحه رو به هم ريخته.
3- آخرش خريدي گوشي رو يا نه ؟؟؟
4- خودت صفحه‌ي رامبد شكرابي را ديدي‌؟ چرا تايتل صفحه رو ساناز سماواتي مي‌زنه ؟؟!!!!
5- من ميگم تو مشكل داري بگو نه. امو قرار بود به قول خودت ريويو CF62 رو برام ببيني چي‌شد ؟؟ نديدي ؟؟

 
در ساعت۹:۲۹ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته ...

سلام
اولش که شما عضو این وبلاگ شدی چون مطمئن نبودم بعد دو روز نوشتن رو تعطیل نکنی ( مثل کمر باریک) تبریک نگفتم!!
به هر حال ورودتون رو به جمع ئبلاگ نویسا تبریک میگم!!
من به عنوان یک خواننده معتقدم خوب مینویسید.
موفق باشید.
بلاخره اگه ایرفون گرفتین به ما هم بگین ;)

 

ارسال یک نظر

منو
آواي دل
Your Browser doesn't Have Special Plugins...Please Use IE or FireFox or Opera
ياران
امکانات
لینکها در صفحه جدید
تشکر


کليه حقوق محفوظ است