به دريا فكنم

در خانه يكي از دوستان صاحبدل كه عاشقي اش خيلي جالبه ديوان حضرت حافظ رو ديدم و بنا بر حديث تازه طرح شده پس از مدتهاي مديد تفالي زدم با اين نيت كه پندي ، اندرزي ، نصيحتي بر من نمايان شود و چه خوش آمد :

ديده دريا كنم و صبر به صحرا فكنم
واندر اين كار، دل خويش به دريا فكنم


ز دل تنگ گنه كار بر آرم آهي
كآتش اندر گنه آدم و حوا فكنم


مايه خوشدلي آنجاست كه دلدار آنجاست
مي كنم جهد كه خود را مگر آنجا فكنم


بگشا بند قبا اي مه خورشيد كلاه
تا چو زلف سر سودازده در پا فكنم


خورده ام تير فلك باده بده تا سرمست
عقده در بند كمر تركش جوزا فكنم


جرعه جام برين تخت روان افشانم
غلغل چنگ درين گنبد مينا فكنم


حافظا تكيه بر ايام چو سهوست و خطا
من چرا عشرت امروز به فردا فكنم

يادگاري (5)
در ساعت۱۱:۴۴ قبل‌ازظهر, Blogger بائوباب نوشته ...

مايه خوش دلي كجاست ؟؟؟

ساغر خانم:
آن را كه حساب پاك است
از محاسبه چه باك است

هر چه مي‌خواهد دل تنگت بگو. در ضمن اينجا مجنون‌ه. اگه مي‌خواي اينجا هم پارتي بازي كني، نميشه.
اگه مي‌خواي من وساطت رو پيش رييس كنم برات دعوت نامه از بادصبا بفرسته هم ما از شر جنابعالي راحت شويم و هم باد صبايي ها معني عذاب الهي رو درك كنند. :))

 
در ساعت۱۱:۴۶ قبل‌ازظهر, Blogger بائوباب نوشته ...

راستي يادم رفت بگم.
به به. بالاخره چشممون به جمال ايدزوو روشن شد.
كجا غيبت زده.
داشتم كمكم خوشحال مي‌شدم كه به درك واصل شدي اما ظاهرا هنوز زنده‌اي.

دارمت برو دارمت.

 
در ساعت۱:۰۴ قبل‌ازظهر, Blogger harry potter نوشته ...

بابا تیر خورده ! بابا عشرت ! بابا این کاره !! بابا کار درست ...

 
در ساعت۷:۱۷ بعدازظهر, Blogger توسن نوشته ...

اولاً ساغر جان خواهش میکنم.قابل شما رو نداشت. در این زمینه ها همه جوره پایه هستم.
دوماً به نظر من خانومها در هر جبهه ای که باشند خانومند.مجنونی باشند یا بادصبایی فرقی نمیکنه.
سوماً بنیامین خان (من با این اسم جدیدتون کنار نمیام!!) شما غزال شناس نیستی.اونایی که پیدا کردی گرگ بوده در لباس غزال. وگرنه غزال پیدا میشه، خوبشم پیدا میشه.

 
در ساعت۷:۲۰ بعدازظهر, Blogger توسن نوشته ...

راستی این دوستتون که خونش رفته بودین چجوری عاشقه که جالبه؟؟

 

ارسال یک نظر