من از روز ازل

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌

(5:22)

من از روز ازل، ديوانه بودم
ديوانه روي تو، سرگشته کوي تو
سرخوش از باده ي، مستانه بودم
در عشق و مستي، افسانه بودم
* * *
نالان از تو شد چنگ و عود من
تار موي تو، تار و پود من
* * *
بي باده مدهوشم ~ ساغر نوشم ~ ز چشمه نوش تو
مستي دهد ما را ~ گل رخسارا! ~ بهار آغوش تو
چو به ما نگري ~ غم دل ببري ~ کز باده نوشين تري
* * *
سوزم همچون گل، از سوداي دل
دل، رسواي تو، من رسواي دل
* * *
گرچه به خاک و خون ~ کشيدي مرا ~ روزي که ديدي مرا
باز آ که در شام غمم ~ صبح اميدي مرا ~ صبح اميدي مرا

****************************************
خواننده : استاد غلامحسين بنان
آهنگساز : مرتضي محجوبي
شاعر : رهي معيري
دستگاه : سه گاه
سال آفرينش : 1337

البته اين شعر را بعد‌ها استاد شجريان هم اجرا كرده كه اگر وقت شد مي‌گذارم اما به هر حال با صداي استاد بنان بيشتر دلنشينه.

يادگاري (0)

ارسال یک نظر

منو
آواي دل
Your Browser doesn't Have Special Plugins...Please Use IE or FireFox or Opera
ياران
امکانات
لینکها در صفحه جدید
تشکر


کليه حقوق محفوظ است