نخوانيم تا ندانيم 1

به مناسبت اين روزهاي غم و تشنگي و رشادت ، گريزي به اثر جاودان استاد شهيد ميزنم.اگر هم «حماسه حسيني » رو خونده باشيد باز يادآوري ذره اي از اون كتاب بي فايده نخواهد بود :

چرا ائمه‏اطهار اصرار داشتند كه عزای حسين عليه‏السلام زنده بماند ؟ چراامام‏حسين عليه‏السلام نهضت كرد ؟ چه احتياجی است كه ما از خودمان دليل‏ ذكر كنيم ؟ حسين‏بن‏علی ( ع ) خود ، دليل نهضت را بيان كرده است :«انی لم اخرج اشرا و لا بطرا و لا مفسدا و لا ظالما و انما خرجت لطلب‏ الاصلاح فی امة جدی » (1)،در كمال صراحت می‏گويد دنيای ما را فساد گرفته است ، امت جدم فاسد شده‏اند ، قيام كردم برای اصلاح ، من يك مرد اصلاح طلبم .

«
اريد ان آمر بالمعروف و انهی عن المنكر و اسير بسيرش جدی و ابی» (2)، هدفی جز امر به معروف و نهی از منكر ندارم . امام‏حسين ( ع ) هدف‏نهضت خودش را روشن كرده است .

« الا ترون ان الحق لا يعمل به و ان‏الباطل لا يتناهی عنه ليرغب المؤمن فی لقاء الله محقا » (3) ، حسين عليه‏السلام می‏گويد من نهضت كرده‏ام برای امر به معروف ، برای اينكه دين را زنده كنم ، برای اينكه با مفاسد مبارزه كنم . نهضت من يك نهضت اصلاحی اسلامی است . ما چيز ديگری گفتيم . دو تحريف معنوی بسيار عجيب وماهرانه كرديم

( نمی‏دانم بگويم ماهرانه يا جاهلانه ) يك جا گفتيم‏حسين‏بن‏علی ( ع ) قيام كرد تا كشته شود ، برای اينكه كفاره گناهان امت‏ باشد ! حال اگر بپرسند اين حرف در كجاست ؟ آيا خود امام‏حسين عليه‏السلام چنين چيزی گفت ؟ پيغمبر گفت ؟ امام گفت ؟ ما می‏گوئيم به اين حرفها چكار داريد ؟ امام‏حسين ( ع ) كشته شد برای اينكه گناهان ما بخشيده شود!
نمی‏دانيم كه ما اين فكر را از دنيای مسيحيت گرفته‏ايم يا نه ؟ ملت‏ مسلمان ندانسته خيلی چيزها را از دنيای مسيحيت بر ضداسلام گرفته است . يكی از اصول معتقدات مسيحيت مسئله به صليب كشيدن ، مسيح است برای‏ اينكه فادی باشد . الفادی لقب مسيح است . از نظر مسيحيت اين جزء متن‏ مسيحيت است كه عيسی به دار رفت تا كفاره گناهان امت باشد !

يعنی گناهان خودشان را به حساب عيسی می‏گذارند ! فكر نكرديم كه اين ، حرف دنيای مسيحيت است ، با روح اسلامی سازگار نيست ، با سخن‏ حسين عليه‏السلام سازگار نيست . به خدا قسم تهمت به اباعبدالله است .
والله اگر كسی در ماه رمضان روزه داشته باشد و اين حرف را به حسين‏بن‏علی‏( ع ) نسبت بدهد و بگويد حسين برای چنين كاری بود و [ اين سخن را ] از او نقل بكند روزه‏اش باطل است ، دروغ بر حسين ( ع ) است . اباعبدالله‏ كه برای مبارزه با گناه كردن قيام كرد ، ما گفتيم قيام كرد تا سنگری برای‏ گنهكاران باشد ! گفتيم حسين يك بيمه درست كرد ، يك شركت بيمه تأسيس‏ كرد . بيمه چه ؟ بيمه گناه ! گفت شما را از نظر گناه بيمه كردم ، در عوض چه بگيرم ؟ اشك . شما برای من اشك بريزيد ، من در عوض ، گناهان‏ شما را جبران می‏كنم . شما هر چه می‏خواهيد باشيد ، ابن‏زياد باشيد ، عمر
سعد باشيد . يك ابن‏زياد در دنيا كم بود ! يك عمرسعد در دنيا كم بود ! يك سنان‏بن‏انس در دنيا كم بود ! يك خولی در دنيا كم بود ؟ امام‏حسين ( ع ‏) خواست خولی در دنيا زياد شود ، عمرسعد در دنيا زياد شود ، گفت‏ ايهاالناس هر چه می‏توانيد بد باشيد كه من بيمه شما هستم !


پاورقی :
-1
مقتل الحسين، ص 156 و مقتل العواصم، ص 54 و مناقب ابن شهرآشوب، ج 4 ، ص 89 و مقتل الحسين خوارزمی ، ج 1، ص 188 و لمعة من بلاغة الحسين، ص 64 و نفس‏المهموم ص .45

2 - همان مدرك .
- 3رجوع شود و به صفحه . 47

يادگاري (1)
در ساعت۱۲:۱۷ قبل‌ازظهر, Blogger harry potter نوشته ...

بنیامین عزیز
مثل همیشه مطلبت خواندنی بود

 

ارسال یک نظر

منو
آواي دل
Your Browser doesn't Have Special Plugins...Please Use IE or FireFox or Opera
ياران
امکانات
لینکها در صفحه جدید
تشکر


کليه حقوق محفوظ است