... آه و واويلا

يادمه كه هميشه آزادي خرمشهر برايم مهم بوده يعني دليل اصلي ميهن پرستي در دوران كودكي و نوجواني ام حماسه آزادسازي اين شهر بوده و وقتي بيشتر فكر ميكنم دليل مذهبي بودن دوران جواني ام نيز بوده. گمان ميكنم اولين جنگ يا بهتر بگويم تنها جنگ طي 250 سال اخير كه به غرور ملي – وطني ما لطمه نزد بلكه به گفته بزرگترها نعمت بود ، همين جنگ بود. جنگي كه در آن به همه جا با خون شهيدانمان نامه نوشتيم كه پيكره’ ايران جداشدني نيست و با غيرت ايراني – اسلامي زير سايه صاحب عصر ودر طول اراده پروردگار از آن پاسداري مي كنيم. نبردي كه جواناني از اين آب و خاك را به مردان و زناني زنده و ملي بدل كرد و انتظار مردم از همرزمانشان را در ادامه راهشان به ارث و وصيت گذاشتند.
امروزه پارچه عكسهاي اين اسطوره هاي انقلابي را در بزرگراهاي تهران و ايران نصب مي كنند و من در حالي كه مي توانم راننده دخترماشين كناري را با چهره اينان در يك نگاه ببينم از خود مي پرسم چرا؟؟؟؟ و البته خيلي زودتر به خودم پاسخ ميدهم، چون بايد امروزي بود .... گرچه ديدن و شنيدن و تبديل شدن به متوسليان ها ، همت ها ، باكري ها، جهان آرا ها و... امروزه ديگر ميسر نيست ولي من سعي ميكنم حداقل سالي يكبار به يادشان باشم و به خود بگويم اي كاش من هم انساني چون اينان بودم!!!!!!!!!!!!
سوم خرداد اولين روز تقويم بود كه به خاطر مناسبتش به ياد سپردم . اوايل جواني ام اتفاق جالبي افتاد و بعضي ها خواستند با توجه به مقاربت اين روز با دوم خرداد حماسه اي بودن را بين اين دو روز تقسيم كنند و طوري رفتار كردند كه گويي حماسه يك روز عقب تر رخ داده اما امروز اينان چنان از صداهاي بي فايده و كجراهي كه براي توليد جامعه چند صدايي از خود بيرون داده بودند گوشهاي خود را محكم گرفته اند كه حضور ميليوني ملت براي كمك به حيات جامعه و كشور و اصلاح دروني نظام را با فريادهاي بلند به كوتاهي پوشش زنان و بلندي آرزوي جوانان و دور بودن رفاه و خنده دار بودن عزت و حكمت تبديل كرده اند.
حماسه رهايي خرمشهر را پاس مي داريم و حضور دلسوزانه مردم در خردادماه را نشانه اي از علاقه ملت به استقلال و آزادي ايران و شهيدان اين مرز وبوم مي دانيم.
يادگاري (2)
در ساعت۸:۴۵ قبل‌ازظهر, Blogger بائوباب نوشته ...

اي بابا
يادش بخير!
23 سال پيش در چنين روزي اسمم عوض شد

 
در ساعت۹:۵۳ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته ...

براي ايدزوو:عرض شود كه فعلا دارم فيلمهاي خوبي مي بينم. مگ رايان هم فيلم you have got a mail رو ازش دوست دارم. كلا بدك نيست. و اما فيلم هندي جلف و لوس هم مي بينيم. حرفيه؟ در مورد قرار هم من رو هوا قرار نميذارم. يا همه بايد ok كنن يا هيچي. خصوصا خانوماي كلوپتون بايد همه بيان. حالا شما چيو ميگي منتظري؟
براي بائوباب: والا اگه منظورتون گذاشتن لينك تو وبلاگتون بود كه شرمنده مي فرمائيد آقا. هرجور كه صلاح مملكتونه. من از آشنايي با دوستان جديد هميشه استقبال كردم:)

 

ارسال یک نظر

منو
آواي دل
Your Browser doesn't Have Special Plugins...Please Use IE or FireFox or Opera
ياران
امکانات
لینکها در صفحه جدید
تشکر


کليه حقوق محفوظ است