سلام

چون حال تایپ کردن ندارم علت غیبتم و ..... توضیح نمی دم ولی یکی از شعرهای مرحوم سپهر رو که خیلی باهاش حال کردم مي‌زارم ولی اینم از سر و تهش زدم به علت ..... حالشو ببرید.

اتل متل یه مادر.....

اتل متل یه مادر

نحیف و زار و خسته

با صورتی حزین و

دستای پینه بسته

بپرس ازش تا بگه

چه جور میشه سوخت وساخت

با بیست هزار تومن پول

اجاره خونه پرداخت

اجاره های سنگین

خرج مدرسه ما

خرج معاش خونه

خرج دوای مینا

بپرس ازش تا بگه

چه جوری می شه جنگ کرد؟

یا اینکه بی رنگ مو

موی سیاه رو رنگ کرد

بپرس ازش تا بگه

چه جوری می شه جنگ کرد؟

با سیلی جای سرخاب

صورتا رو قشنگ کرد

وقتی که گفتند بابا

تو جبهه ها شهید شد

خودم دیدم یک شبه

چند تا موهاش سفید شد

می خوای بدونی چرا

نصف موهاش سفیده؟

بپرس که بعد بابا

چی دیده ،چی کشیده!

یا میره داروخانه

برا دوای مینا

یا که میره سمساری

یا هم بهشت زهرا

یه روز به دنبال وام

مامان میره به بنیاد

یه روز به دنبال کار

پیر آدم در می آد

هر وقت به مامان میگم:

طعم غذات عالیه

مامان با گریه می گه:

جای بابات خالیه

یه بار گفتم مامان جون

این آقا بقالیه

با طعنه گفت:تو خونه

جای بابات خالیه؟

تا حرف من تموم شد

با دست تو صورتش زد

با گریه گفت ای خدا

بی شرفی تا این حد؟

میگم: مامان راست بگو

اگه باب دوست داشت

چرا ازت جدا شد؟

پس چرا تنهات گذاشت؟

چشم می دوزه تو چشمام

لب می گزه،می خنده

بیرون می ره از اتاق

محکم درو می بنده

رفتم و از لای در

توی اتاق دیدم

صدای گریه هاشو

از لای در شنیدم

داشت با بابا حرف می زد

چشماش به عکس اون بود

انگار که توی گلوش

یه تیکه استخون بود

مرتضی جون می دونم

زنده ای و نمردی

بعد خداومولا

ما رو به کی سپردی؟

دستخوش آقا مرتضی

خوش به حالت که رفتی

ما اینجا مستاجریم

تو اونجا جا گرفتی؟

خواستگاریم یادته؟

چند تا سکه مهرمه؟

مهریمو کی می دی؟

گره توی کارمه

مهریمو کی میدی؟

دخترمون مریضه

بیا ببین که موهاش

تندتند داره می ریزه

مهریمو کی می دی؟

اجاره خونه داریم

صاحب خونه می گفتش

دیگه مهلت نداری

امروز که صاحب خونه

اومد برا اجاره

همسایمون وقتی گفت:

مهلت بده نداره

یهو تو کوچه داد زد:

اینا همش بهونس

دق اجاره داره

دردش اجاره خونست

به من چه شوهرش رفت

یا که زن شهیده

خونه اجاره کرده

یا خونمو خریده؟

درد دل خستمو

فقط برا تو گفتم

چون از تموم مردم

به من چه می شنفتم

می گم اجاره داریم

خیلی مریضه بچه

سایه سر نداریم

همه می گن به من چه؟

.

.

.

باید فهمیده باشی

چه جوری می شه جنگ کرد

با سیلی جا سرخاب

صورتا رو قشنگ کرد

باید فهمیده باشی

چه جوری می شه جنگ کرد

یا انکه بی رنگ مو

موی سیاهو رنگ کرد

ای که در این حوالی

غربت ما رو دیدی

صدای ناله های

مادرمو شنیدی

دست رو گوشات گذاشتی

چشماتو خیره کردی

زل زدی به مادرم

فکر کردی خیلی مردی!

تو که به زخم قلب

مامان نمک گذاشتی

اگه مامان بمیره

مادرمو تو کشتی

اگه بابام نبودش

هر چی داشتی می خوردن

مال و منالت که هیچ

مادرتم می بردن

اگه مامان بمیره

دق می کنم، می میرم

پیش خدا و بابا

من جلوتو می گیرم

يادگاري (1)
در ساعت۱۲:۵۵ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته ...

همین شعر رو باید با صدای خودش و بغضش شنید. من تو دانشگاهمون شنیدم.
خد بیامرزدش

 

ارسال یک نظر

منو
آواي دل
Your Browser doesn't Have Special Plugins...Please Use IE or FireFox or Opera
ياران
امکانات
لینکها در صفحه جدید
تشکر


کليه حقوق محفوظ است