عيد و فال حافظ
ديشب كه شيخنا فرقان قدم بر چشمان بي بصيرت اين حقير گذاشتند و خويشتن را بر بنده كوچك آويزان نمودند اولين فالي كه صبح جمعه گذشته كه مصادف با عيد روزه داران و روضه خواران بود از ديوان حضرت حافظ كه هفته پيش با كلي دقت در ظرايف مثلا اينكه حتما به تصحيح اساتيد بزرگوار غني و قزويني باشد و با خطي خوش و خوانا نگاشته شده باشد خريده بودم، نشان دادم و شيخ بلند بخت ما، مرا به نوشتن آن در وبلاگ هزار دستان مجنون تشويق و ترغيب نمود (توجه كنيد كه من هيچ وقت مشوقانم را فراموش نمي كنم.) و من با توجه به ضيق وقت و قلت حال واسع عزم نمودم و اين غزل زيبا را بر لوح مجنون ثبت كردم.
( راستي خدا تمام وعده شكنان عالم را به عاقبت اين بائوباب دچار كنه، مي خواستم به مناسبت عيد، خود شيريني از خودم در كنم و يك عيدي اينترنتي بدم بهتون كه بعضي ها، توجه كنيد ، ميگم بعضي ها من رو پيچوندن و شما رو از مزه شيرين من بي بهره كردند.)
***
ماهم اين هفته شد از شهر و به چشمم ساليست
حال هجران تو چه داني كه مشكل حاليست
***
مردم ديده ز لطف رخ او در رخ او
عكس خود ديد گمان برد كه مشكين خاليست
***
ميچكد شير هنوز از لب همچون شكرش
گرچه در شيوه گري هر مژه اش قتاليست
***
اي كه انگشت نمايي به كرم درهمه شهر
ده كه در كار غريبان عجبت اهماليست
***
بعد از اينم نبود شايبه در جوهر فرد
كه دهان تو درين نكته خوش استدلاليست
***
مژده دادند كه بر ما گذري خواهي كرد
نيت خير مگردان كه مبارك فاليست
***
كوه اندوه فراغت به چه حالت بكشد
حافظ خسته كه از ناله تنش چون ناليست
***********
اللهم عجل لوليك الفرج
يادگاري (3)
در ساعت۸:۵۰ قبل‌ازظهر, Blogger توسن نوشته ...

سلام به همه دوستان.
اومدم اینجا که رسماً به دوست عزیز ، سپار پیشنهاد عضویت افتخاری در باد صبا رو بدم! آخه دوست عزیزمون در یک حرکت غافلگیر کننده 3 تا کامنت پشت سر هم برامون نوشتند که هر کدوم به تنهایی میتونست یهمطلب باشه! فکر میکنم بد نباشه که ما یک Id و pass افتخاری به ایشون بدیم که در چنین مواردی بجای کامنت مستقیماً پست بذارن!

از شوخی گذشته، خوشحالمون کردید به ما سر زدید.ممنون بابت راهنماییهاتون.اتفاقاً شدیداً به فکر یه برنامه تفریحی، سفری هستم.در ضمن کی گفته من فعال سیاسی هستم؟ من و سیاست؟؟؟؟؟

 
در ساعت۱۲:۵۱ بعدازظهر, Anonymous ناشناس نوشته ...

سلام جالب بود

 
در ساعت۲:۰۱ بعدازظهر, Anonymous ناشناس نوشته ...

شیرین کام باشی جوون. خدا از سر تقصراتشون بگذره هرکی نذاشت تو شیرینی بدی!
البت شاید هم ما را از بلایی نجات داد:P

 

ارسال یک نظر

منو
آواي دل
Your Browser doesn't Have Special Plugins...Please Use IE or FireFox or Opera
ياران
امکانات
لینکها در صفحه جدید
تشکر


کليه حقوق محفوظ است