اجتهاد مقابل نص
باسمه تعالي
با سلام خدمت دوستان و آرزوي قبولي طاعات و عبادات و عرض تسليت شهادت اول مظلوم تاريخ، وصي رسول الله اميرمومنان عليه افضل صلوات المصلين و با عرض پوزش فراوان از اينكه مدت مديدي دور بودم حقيقت مطلب اينه كه سوادمون نم كشيده بود الان هم اگه مطلب گذاشتم ازكتاب شريف علامه فقيد آقا سيدعبدالحسين شرف‌الدين جبل عاملي بنام النص و الاجتهاد است.
خدا علماي رباني را مورد رحمت خاصه خويش قرار دهد. حالا بنده را ميهمان كنيد و براي اين عالم بزگوار يك صلوات بفرستيد با تشكر التماس دعا.
اميرالمومنين عليه السلام مي‌فرمايد: درحاليكه او در زمان حياتش، خلافت را اقاله مي‌كرد (و به زبان ساده خود را ازخلاقت كنار مي‌كشيد، و مي‌گفت مرا رها كنيد كه با وجود علي من كسي نيستم) اين منصب را براي ديگري (عمر) پس ازمرگش تهيه مي‌ديد، و آنرا مانند دو پستان شتر ميان خود تقسيم نمودند.
عجب؟ عجب؟ مردي چيزي را از مالك آن به زور مي‌گيرد و آنرا به هر كس خواست تفويض مي‌كند، بدون اينكه از كيفر فردا و حساب و عتاب سراي ديگر واهمه داشته باشد!!
گويي او فراموش كرده بود، يا خود را به فراموشي مي‌زد كه پيغمبر خلافت بعد ازخود را به علي عليه‌السلام و پس از او به امامان اولاد او واگذارنمود، و آنها يكي از دو چيز سنگيني است كه هر كس به آنها چنگ زند گمراه نمي‌شود، و كسيكه در امر دين به روش آنها گام بر ندارد، بحق رهنمون نمي‌گردد.
اهل بيتي كه در كفه ترازو و هموزن قرآن هستند و تا روز قيامت كه بر حوض كوثر بر پيغمبر وارد شوند، از هم جدا نمي‌كردند.
خانداني كه همانند كشتي نوح هستند كه هر كس در آن نشست نجات يافت و كسيكه از آن روي برتافت غرق شد.
و همچون باب حطه بني اسرائيل* مي‌باشند
« كه هر كس قدم در آن گذاشت آمرزيده شد، و امان اهل زمين از عذاب الهي هستند، و باعث مصون ماندن از اختلاف در دين مي‌گردند، و هرگاه قبيله‌اي با آنها به مخالفت برخيزد كارش به اختلاف مي‌كشد، و بصورت حزب شيطان در مي‌آيد....»
‌‌‌‌
* اشاره به موضوعي است كه در دو جاي قرآن ذكر شده: « وادخلو الباب سجداً و قولوا حطه نغفر لكم خطاياكم » (آيه58 بقره) و « قولوا حطه الباب سجداًنغفر لكم خطيئاتكم » (آيه 161 اعراف) يعني به بني اسرائيل گفته شد از باب حطه به بيت المقدس داخل شويد و خدا را سجده كنيد تا گناهان شما را بيامرزيم، ولي آنها از آن در وارد نشدند.
‌‌‌
************
‌‌‌
دوستاني هم كه از دست ما ناراحت هستند ما را ببخشند.
يادگاري (2)
در ساعت۱۲:۲۸ قبل‌ازظهر, Blogger بائوباب نوشته ...

اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و ال محمد و اخر تابع له على ذلك اللهم العن العصابة التى جاهدت الحسين و شايعت و بايعت وتابعت على قتله اللهم العن هم جميعا.

اللهم خص انت اول ظالم باللعن منى و ابدا به اولا ثم العن الثانى و الثالث و الرابع اللهم العن يزيد خامسا و العن عبيد الله بن زياد و ابن مرجانة و عمر بن سعد و شمرا و ال ابى سفيان و ال زياد و ال مروان الى يوم القيمة.

 
در ساعت۲:۱۳ قبل‌ازظهر, Blogger سپار نوشته ...

انشالله كه دوستي و حب زباني و عملي اهل بيت عليهم السلام هميشه بر لبها و دلهاي خود و نسلهاي خلفمان باشد همانطور كه در عيان و نهان نسلهاي سلفمان بوده است.
ديگه كم كم ماه مبارك داره تموم ميشه اگر تا حالا قصور يا كوتاهي در دعا كردن براي من داشتين هنوز خيلي دير نشده، التماس دعا دارم!!!
از بائوباب هم به خاطر نوشتن 80% زيارت عاشورا تشكر ميكنم.

 

ارسال یک نظر

منو
آواي دل
Your Browser doesn't Have Special Plugins...Please Use IE or FireFox or Opera
ياران
امکانات
لینکها در صفحه جدید
تشکر


کليه حقوق محفوظ است