صد سال به از اين سالها
با سمه تعالي
با سلام خدمت همه دوستان عزيز و گرامي چه در اين وبلاگ چه در وبلاگهاي ديگر.
اميدوارم در اين سال جديد بهتر از هميشه باشيد هم از لحاظ معنوي و هم از لحاظ مادي ومهمتر از همه اينه كه در اين سال بهترازسال وسالهاي قبل بنويسيد و اگر دوست داشتيد بيائيد كمي دست از اراجيف نويسي برداريم و به خوب نوشتن و با هدف نوشتن روي بياوريم اگرهم بلد نيستيم ننويسيم،فكر نمي كنم كسي مارو مجبور به اين كار كرده باشه خود بنده چون بلد نيستم نمينويسم فقط ميام از مطالب قابل استفاده،استفاده ميبرم.بيائيد كمي دلمون براي يكديگر بسوزه و براي پيشرفت همديگه مطلب بنويسيم.
اميدوارم اين مطلبي كه خدمت دوستان تقديم كردم مفيد واقع شده باشه وحرفهاي منو كسي به دل نگرفته باشه فقط يك درد دل بود.
اينرا تقدم ميكنم به تو دوست عزيز.
در سوره مباركه حجرات آيه 13 خداوند سبحان ميفرمايد:يا ايها الناس انا خلقنا كم من ذكر وانثي و جعلناكم شعوبا و قبائل لتعارفو....
شاهد مثال در كلمه شعوبا و قبائل لتعارفواست.
خداوند سبحان ميفرمايد:اي مردم ما شما را از يك مرد و يك زن آفريديم و شما را شعبه شعبه و قبيله قبيله قرار داديم بخاطر اينكه همديگر را بشناسيد(مباحث ضد نژادي و در آيه بعدي تبيين ميكند).
در اوائل بروزاسلام اقوام ديگردرهجرتها وتجارتهاي خود با ديگر اقوام ناخداگاه فرهنگ خود را انتقال ميدادند.
در ايران باستان هنگام سال تحويل و درايام عيد مردم كه به هم ميرسيدن ميگفتن هزار سال بماني (كه الان بعضا ميشنويد كه ميگن صد سال به از اين سالها).
مرگ يك مساله اي است كه انسان حتما آنرا حتما ميچشد(كل نفس ذائقه الموت)و هيچ كس نميتواند از آن فرار كند!آيات فراواني در اين باب است كه در اين مقال نميگنجد تفصيل اين مطلب را در قرآن انشاء الله پيگيري كنيد.
بر اثر رفت و آمدهايي كه در تجارتها داشتند اين فرهنگ در كنار ديگر رسوم و سنن به آنجا انتقال داده شد و در حجازهم وقتي شبيه به سال نوي ما يا دراعياد ونوروز خودشان به هم كه ميرسيدن ميگفتن:عيش الف نيروز يعني:هزار سال بماني.اين در حجازبه يك فرهنگ تبديل شد وبين مردم بكار برده ميشد.
در آيات 94،95.96 سوره بقره خداوند مسائلي را بيان ميكند كه شاهد مثال ما در آيه 96 ميباشد:ولتجدنهم احرص الناس علي حيوه و من الذين اشركوا يود احدهم لو يعمرالف سنه و ما هو بمزحزحه من العذاب ان يعمر...
خداوند در اينجا به همين مساله تاكيد ميكند كه اگر شما هزار سال هم بمانيد هيچ سودي براي شما نخواهد داشت در هر صورت مرگ شما را خواهد گرفت و به عذاب الهي گرفتارخواهيد شد(يود احدهم لو يعمر الف سنه).
در اخر بحثم پوزش ميطلبم از اينكه جمله بندي درستي نداشتم و پراكنده صحبت كردم
يادگاري (2)
در ساعت۱۲:۱۲ قبل‌ازظهر, Blogger سپار نوشته ...

سلام عزيزم! بيا وبلاگ دلشدگان چند خطي راجع به مقدمه ات نوشتم. وقتي ديدم زياد شده مجبور شدم پستش كنم، ترسيدم دوباره بهم بگن كامنتت از نوشته بلندتر شده البته هر چي نوشتم جامع تر شد و از استاندارد كامنت دراومد.

dellshodegan.blogspot.com

 
در ساعت۱:۰۱ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته ...

سلام. سال نو همگی مبارک باشه!
براتون سالی با خبرای خوب خوب، و اتفاقای قشنگ و موفقیت های بیشمار آرزو میکنم.

 

ارسال یک نظر

منو
آواي دل
Your Browser doesn't Have Special Plugins...Please Use IE or FireFox or Opera
ياران
امکانات
لینکها در صفحه جدید
تشکر


کليه حقوق محفوظ است