شهادت از زبان دكتر چمران

هيچ وقت از خوندن مناجات و معاشقه شهيد دكتر چمران سير نشده ام :

اي خداي بزرگ ، اي آنكه نمونه هاي بزرگي چون حسين(ع) به جهان عرضه كرده اي ، اي آنكه براي اتمام حجت به كافران وجودت ... سياهي ها و تباهي ها را به آتش وجود حسين ها روشن نموده اي ، اي آنكه راه پر افتخار شهادت را ، براي آخرين راه حل انسانها باز كرده اي ، اي خدا ، اي معشوق من ، اي ايده آل آرزوهاي مردم عارف ، به من توفيق ده تا مثل مخلصان و شيفتگان در راهت بسوزم و از اين خاكستر مادي آزاد گردم.

اي حسين (ع) ،‌ من براي زنده ماندنمان تلاش نمي كنم ، از مرگ نمي هراسم بلكه به شهادت دل بسته ام و از همه چيز دست شسته ام ولي نمي توانم بپذيرم كه ارزشهاي الهي و حتي قداست انقلاب بازيچه دست سياستمداران و تجار ماده پرست شده است.

قبول شهادت مرا آزاد كرده است ، من آزادي خود را به هيچ چيز حتي به حيات خود نمي فروشم.

خدايا ! ابراهيم را گفتي كه عزيزترين فرزندش را قرباني كند و او اسماعيل را مهياي قربان كرد ... هنگامي كه پدر كارد را به گلوي فزرزندش نزديك مي كرد ، ندا آمد دست نگهدار ، ابراهيم آزمايش خود را داد ، ولي اسماعيل هنوز به آن درجه تكامل نرسيده بود كه قرباني شود ، زمان زيادي گذشت تا قرباني كاملي كه عزيزترين فرزندان آدم بود به درجه ارزش قرباني شدن رسيد و در همان راه خدا قرباني شد و او حسين بود ، خدايا تو به من دستور دادي كه در راه تو قرباني شوم ، فورا اجابت كردم و مشتافانه به سوي قرارگاه عشق حركت كردم ... اما تو مي خواستي كه اين قرباني هرچه باشكوه تر باشد ، لذا دوستانم را و فرزندانم را و عزيزترين كسانم را به قرباني پذيرفتي ... و مرا در آتش اشتياق منتظر گذاشتي...

خدايا ! تو را شكر مي كنم كه شيعيان را با اسلحه شهادت مجهز كردي كه عليه طاغوتها و ستمگران و تجاوزگران قيام كنند و با خون سرخ خود ذلت هزار ساله را از دامن تشيع پاك كنند و ارزش و اهميت شهادت را در معركه حيات بفهمند و با ايمان خدايي و اراده آهنين ، خود را از لجنزار اسارت جسدي و روحي نجات بخشند . علي وار زندگي كنند و در راه سرخ حسين (ع) قدم بگذارند و شرف و افتخار راستين تشيع را كه قرنها دستخوش چپاول ستمگران بود دوباره كسب كنند.

يادگاري (1)
در ساعت۱۲:۱۴ قبل‌ازظهر, Blogger harry potter نوشته ...

ای دل ای تفنگ شعله ور چرا
بوی خون نمی دهد تپیدنت
لک لکی نمی پرد ز غرشت
آهویی نمی رمد ز دیدنت
...

 

ارسال یک نظر

منو
آواي دل
Your Browser doesn't Have Special Plugins...Please Use IE or FireFox or Opera
ياران
امکانات
لینکها در صفحه جدید
تشکر


کليه حقوق محفوظ است