جواب سوال

باسمه تعالي
با سلام خدمت همه دوستان و خوانندگان محترم و با آرزوي توفيق در خدمت به اسلام و قرآن.
از قبل بايد معذرت خواهي كنم بابت تاخيري كه پيش آمدچرا كه دوست داشتم مطلبي كه تقديم حضورتان ميكنم تكراري نباشد،اميدوارم همينطور بوده باشد و اين خدمتم همچنان ادامه داشته باشد(انشاء الله).
خدمت سركار آسمان خانم بايد عرض كنم:براي اثبات دين حنيف اسلام«الا ان الدين عند الله الاسلام»اين مطالب را براي بحث هم به خودم و شما پيشنهاد ميكنم اگر در مقابل يك فرد لائيك بوديد(فرض مورد بحث ما يك فرد لائيك است،اگرموحد باشد كار خيلي آسان ميشود).
معروضم محضر مبارك حضرتعالي:به فرموده علماي منطق بحث از اين 4 محور خارج نيست،كه اصطلاحأ حصر عقلي گويند:
1-عقلي و نقلي توام با هم باشد.2-عقلي محض باشد.3-نقلي محض باشد.4-نه عقلي و نه نقلي باشد.
مورد 4 كه اشتباه است وامكان ندارد،چون بحث با يكي از اينها امكان پذير است.اما موارد 1 و3 نميشود چون فرض ما اين است كه آن فرد لائيك است و به چيزي معتقد نيست.پس ميماند مورد 2 كه آنهم عقلي محض است.
اگر به نوبتي كه بنده در مطالب بيان كرده ام بحث كنيم،يعني اگر بتوانيم خدا و بعد قرآن را اثبات كنيم ميتوانيم از قرآن نقل قولهاي خدا را جزء دلايل نقلي بيان كرد.
با توجه به اين مسائل هر دو طرف بحث بايد به اين اصل عقلي كه قرآن آنرا بيان داشته«فبشرعباد الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه»قبول كنند تا به نتيجه مطلوب برسند و الا جز وقت صرف كردن چيز ديگري ندارد.
به هر صورت ممكن،ما شروع به بحث ميكنيم.اين سئوال شما حاوي چندين شبهه و ايراد است كه ما در قالب چند مطلب آنها را بيان ميكنيم.
مطلب اول:بايد وجود خداوند سبحان را ثابت كنيم چرا كه وجود تمامي موجودات همه به اين خالق بستگي دارد.
مطلب دوم:بعد از ثابت كردن اينكه خداوند وجود دارد، بايد ثابت كنيم كه اين مخلوقات متعلق به اين خالق هستند.
مطلب سوم:در اين مطلب ميگوئيم هر آنچه نام مخلوق قرارداده ايم عبس و بي فائده نيست چرا كه ما در اثبات خدايمان اينرا خواهيم گفت كه او از هر عيب و نقصي مبراست و مستغني ازهر خلقت و مخلوق است.
مطلب چهارم:آيا خدائي كه اين خلا ئق را خلق كرده اينها را بدون هيچگونه راهنمائي رها خواهد كرد؟حداقل يك دفتر چه راهنمابراي هدايت آنها قرارخواهد داد تا بتوانند راه را از چاه تشخيص دهند.
مطلب پنجم:بر اثر حكمت و مشيت الهي و بدليل علم وراثت و تاثيرات جانبي ازاجتماع وغيره فهم افراد متفاوت خواهد بود،به همين دليل يك چهره ماندگار كه همه بر آن صحه گذارند و تائيدش كنند بايد باشد تا اولأ خود اين دفترچه را بخواند و بفهمد و عمل كند و بعد آنرا به ديگران بفهماند و اجرا كند.
مطلب ششم: تمامي مخلوقات خداوند سبحان همه فاني،و ابدي مثل خالقشان نيستند و خداوند سبحان چون كار مقطعي نميكندو كارهايش جهاني و همه گير است به همين علت اگر نهواهد كارش نيمه تمام نماند براي افراد بعد از شخص اول ،نفراتي را برميگزيند و جايگزين ميكند.
مطلب هفتم:افرادي كه مصطفي و منتخب اويند بمثل اين است كه خود او هستند و كاري به غير دستورات او انجام نمي دهند(ما ينطق عن الهواي).به همين خاطر اثرات بجاي مانده ازآنها چون زائد و بي فائده نيست باقي خواهد ماند و بعنوان يك سند تاريخي محفوظ هست.
مطلب هشتم:هر كسي كس ديگري را بخواهد دعوت كند بايد مكاني يا جائي را دارا باشد تا او را دعوت كند،اين فضاء بستگي به تعداد نفرات نيزدارد.خداوند هم همه ساله يك دعوت عمومي به عنوان مجمع عمومي اسلام دارد ومحل آنرا«بيت الحرام»نام نهاده است.
يادگاري (1)
در ساعت۱۱:۰۰ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته ...

یه سوال: البته هرکس سبک نوشتاری خودش رو داره، ولی چرا اینقدر سخت می نویسید؟
مثلا اینجا: خدمت سركار آسمان خانم بايد عرض كنم
یا اینجا: معروضم محضر مبارك حضرتعالي
ببخشید دیگه وقتی خوندم احساس کردم یه جور غریبگی هست تو نوشته هاتون! والا دخالت در نوشتن نبود:)

 

ارسال یک نظر

منو
آواي دل
Your Browser doesn't Have Special Plugins...Please Use IE or FireFox or Opera
ياران
امکانات
لینکها در صفحه جدید
تشکر


کليه حقوق محفوظ است