روحش شاد
استاد محمدرضا شجريان:
بسطامي بسيار خوب مراحل ترقي را طي کرد ولي دوست مستعجل بود و خيلي زود از ميان رفت و گلي بود که پرپر شد او از اميدهاي آواز ايران بود.
محمدرضا شجريان: بسطامي صداي بسيار گيرايي داشت و من روي صداي او خيلي کار کردم و او هم خيلي خوب آموزشها را دريافت و آينده خوبي را پيش رو داشت.
شجريان ضمن برشمردن مراحل آشنايي با بسطامي افزود: در طول شش سالي که مرحوم بسطامي شاگرد من بود تا ميانه دوره عالي با هم کار کرديم و در طي دو سال نيز شيوه ها و گذشته آواز و موسيقي ايران را مرور مي‌کرديم.
‌‌
******
شايد انتظار داشتيد من هم به مناسبت سالگرد بم يا هر چيز ديگه، شعر "من مانده‌ام تنهاي تنها" ي مرحوم بسطامي رو بگذارم. شايد خودم هم تا چند دقيقه پيش همين قصد رو داشتم اما يادم افتاد پارسال هم همين آهنگ رو گذاشتم.
واقعيتش حيف ديدم از آثار ديگه استاد استفاده نكنم. پيش خودم فكر كردم اين آهنگ ديگه دسته دوم شده. با اينكه آهنگ قشنگيه اما انقدر تلوزيون 2 ساله پخش كرده و تو سايت‌ها و ... قرار گرفته اومدم خرق عادت كنم و يك تصنيف ديگه از استاد انتخاب كردم تا شما هم بيشتر با آثار استاد بسطامي آشنا بشيد.

يادش به خير و ياد تمامي عزيزان بم
‌‌
عقرب زلف کجت
‌‌
خواننده: شادروان ايرج بسطامي، عبد الوهاب شهيدی٬ سيما مافيها٬ پريسا٬ پوران و ...
شعر: منصوب به ناصرالدين شاه
آهنگ: شيدا يا ميرزا حسن حکيم الهی
تنظيم: مجيد وفادار
دستگاه: همايون (بيداد – شوشتری)

عقرب زلف کجت
با قمر قرينه
تا قمر در عقرب
كار ما چنينه
کيه کيه در می‌زنه
من دلم می‌لرزه
درو با لنگر می‌زنه
من دلم می‌لرزه
ای پری بيا در کنار ما
جان خسته را مرنجان
از برم مرو
خصم جان مشو
تا فدای تو کنم جان
نرگس مست تو و بخت من خرابه
بخت من از تو و چشم تو از شرابه
يادگاري (0)

ارسال یک نظر

منو
آواي دل
Your Browser doesn't Have Special Plugins...Please Use IE or FireFox or Opera
ياران
امکانات
لینکها در صفحه جدید
تشکر


کليه حقوق محفوظ است